Sexy Science :D

Hejj what's up :D Jag har varit sjuk i några dagar nu o har stannat hemma från skolan i två dagar och kollat på alla möjliga tv-serier. Som tur är är det ju helg nu också så förhoppningsvis blir jag helt frisk till nästa vecka :D *hoppas* :D Igår kollade jag på ett tv-program som heter Naked Science på kanal 10 eller tv10 jag vene :p där det alltid är sport iaf. Och det handlade om typ "vad är snyggt/sexigt?" egentligen vilket var skit intressant. Dem gjorde olika tester på vad det är som attraherar människor till varandra o hur man väljer en sexuell partner. Det första dem kollade på var hjärnans aktivitet vid förälskelse eller vid lust. Så typ gjorde dem sånna här hjärn-röntgen på människor då dem fick se en bild på den personen de va kära i osv för att se vilken del av hjärnan som aktiverades. Hos tjejer så aktiverades den delen av hjärnan där minnet är och hos killarna aktiverades den visuella delen av hjärnan. Det betyder att män attraheras mer av en kvinna som ser bra ut, medans kvinnor attraheras mer utav killens karaktär, personlighet och beteende. Alla tjejer känner säkert igen sig nu, hur många av er har inte klagat på varenda liten sak pojkvänner har gjort "åhh ha gjorde så, sen så sa han det här, sen gjorde han inte det här när jag menade det fast han inte lyssnade på mig" typ sånna är vi kvinnor :p Oså testa dem också vilken kroppsform killar gillade mest o då gillade dem den kurviga kroppsformen allra bäst. Mer specifikt en midja som är 9/10 propertionellt till höften. Nu ska jag mäta och se om jag är sexig..vänta....min höft är 87 cm. Då ska altså min midja vara 78,3 cm..men den är 71 cm. Faan jag e 7 cm ifrån att vara sexig. Aja..kan inte ha allt :( Sen vare en massa andra skit coola test dem gjorde men har glömt allt nu :p
Sorry for the long post :D Hejdåååå

Kommentarer
Postat av: Jasa

HAha visst är det härligt när man tycker att man är typ planetens roligaste människa?

2012-02-20 @ 10:14:46
URL: http://jasas.blogg.se/
Postat av: Hannah

Haha vadå 9/10, jag va tvungen att mäta och jag har också för smal midja då! Yay första gången nånsin. :D

2012-02-21 @ 11:41:37
Postat av: vladica

haha jaa hannah dem sa ju så o det är ju vetenskap så dem måste väll ha rätt :p

2012-02-24 @ 19:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0