skillnad mellan svenskar och invandrare

Jag vet inte om jag har tagit upp det här en gång innan, men jag stöter ofta på det här "problemet", speciellt när man ska planera något med svenskar. Om du är svensk..läs och försök ta åt dig. Jag, och säkert flera invandrare (spc tjejer) har säkert en sånn här konversation ofta:

Svensk tjejkompis: Hejj Vladica, ska du med till blablabla på **** med *****? Det kommer bli skit kul!
Jag (blattetjej): Aaaee jag vene...jag måste kolla med min morsa först.
Svensk tjejkompis: Men..du är ju 18, måste du fråga din morsa?
Okej kolla nu.. hos svenska föräldrar gäller det: När du fyller 18 så är du vuxen och mogen och kan gör avad du vill. Hos blatteföräldrar gäller det: Så länge du är under mitt tak ska du göra som jag säger. Och du ska lämna mitt tak när du gifter dig och då är du din mans problem och ska göra som han säger.

Så snälla förstå, att jag kan vara 36 år gammal och jag måste fortfarande fråga min morsa, att jag är över 18 år gammal spelar betyder inte ett skit för henne. Jag orkar itne förklara detta varje gång vi ska ut på krogen :p
Men nu ska jag dra o äta en lite sen lunch på stan med Eminem och Ajla..ha det så bra ;)

Kommentarer
Postat av: Bucky

HAHAHAHA så himla sant! det är så synd om oss

2011-10-28 @ 16:20:03
URL: http://buckys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0