Bästa svärorden!

Alla juggar vet att det serbiska/kroatiska/bosniska språket har de BÄSTA svärorden. Man kan inte mäta sig med dem. Jag önskar jag kunde förklara dem för er men det är bara en äkta jugge kan förstå. Dem är så oförklarliga men ändå så jävla bra och klockrena.
Svenskan har ju ganska lätta svärorden, man svär på djävulen och helvetet. Men vi har så jävla många olika sätt att svära på så det inte är sant. Som tex Jebem ti sunce. Det är nåt riktigt fult..men hur ska man översätta det? Jag knullar din sol? Det låter ju inte ens bra, konstigt bara. Vad har solen med nåt att göra?
Eller som när svennar säger dra åt helvete. Så säger vi Idi u kurac eller Goni u picku materinu. Hur fan ska man säga det på svenska? Dra till kuken, dra till din mammas fitta? Bara konstigt ju. Eller när man säger Crko da Bog da...hur blir det på svenska? Hoppas Gud vill att du ska dö..? Eller!? Asså..det funkar inte, 1. massa svennar tror inte ens på Gud så dem bryr sig inte. 2. Det låter bara konstigt..men på serbiska låter det så ägande..crko da bog da!
Ser ni man kan inte mäta sig med våra svärord asså! Därför gillar jag också att svära på serbiska i skolan för ingen förstår vad jag menar så jag kan komma undan med dt (a)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0